Lligams

Lligams

domingo, 6 de noviembre de 2016

Tots Sants 2016, Sóller

Aquest primer dia de novembre d’enguany ha significat una passa endavant a la Parròquia de Sant Bartomeu.

Quan vaig fer consciència que el nostre beat màrtir més jove aquest any faria els 100 anys vaig posar fil a l´agulla per moure i empènyer el nostre Poble i conèixer més qui va ser en Pau Noguera Trias de s´aujub.

En vaig parlar amb els dos capellans, Marià i Miquel. Amb en Bernat Alemany per el col·legi d´es Convent o col·legis dels Missioners, vaig anar a parlar amb la seva germana Catalina, 90 anys, i nebots...

A tots els exposava la meva inquietud i després deixava fer perquè cada un en fes consciència i decidís.

Els primers en prendre consciència varen ser els animadors de les Comunitats Parroquials. Descobriren que hi havia una assignatura pendent, després de uns anys de la Beatificació el quadre del Beat Pau, màrtir de la fe, encara no estava exposat dins la Parròquia.

I decidiren que el dia de Tots Sants era una data senyalada. Exposaren un quadre del Beat a l´altar major. Me convidaren perquè fes una breu exposició de qui va ser el nostre beat Pau Noguera i  concelebràrem amb el rector Mn. Marià Gastalver el P. Miquel Darder i un servidor. També hi participaren la germana del Beat, Catalina, de 90 anys, i nebots. La celebració va ser senzilla però molt digna.                                     
També vaig concelebrar a la Missa que es fa al Cementeri. Era a les quatre del de capvespre amb un temps més de primavera que de tardor. El nostre Cementeri tot florit i un sol que il·luminava i escalfava. Tot ben preparat, la coral de gent gran va animar la celebració. Acompanyarem el Rector els dos únics capellans sollerics: Ramon Lladó i Joan Arbona. Era la primera vegada que participava a aquesta celebració. Bastanta gent que va participar amb el silenci, el cant, la pregària per el nostres abans passats.


Després de la Missa hi va haver amics del Col·legi que s´acostaren per saludar.me. Un me deia:" feia més de 60 anys que no ens havíem saludat..."

Després vaig fer visita a les tombes familiars: padrins, pares, concos... d'amistats i dels MSSCC. El G. Rafel Orell està enterrat a una tomba d´una família amiga, amb làpida i un retrato i amb flors pròpies d´aquests dies. La de la Comunitat, al costat dret de la Capella, amb una làpida amb els noms dels q descansen en aquest lloc sagrat: El P. Julià Mut, el primer estudiant, + 1924. El G. Toni Gelabert. Els PP. Bartomeu Bauzà, Josep Verd, Francesc Mestre, Bartomeu Alcover i Guillem Gayà. (Esper que no n´hagi oblidat cap). A tots els he conegut, llevat del primer. Damunt la tomba hi ha unes plantes però flors fresques no. Vaig resar per l´etern descans.


El dia 2, quan el sol es ponia, vaig arribar a Sant Honorat. Me vaig unir a la Missa per el Congregants, familiars, benefactors que han arribat a la Casa del pare. Vaig fer llarga xerrada amb el P. Bartomeu Barceló que va estar uns dies per l´hospital de Son Llàtzer i ha anat millorant la seva salud. El dia seguent vaig arribar a la tomba familiar: el Germà jesuita, "ayo espiritual" del P. Fundador. El PP Solivelles i Miralles, Cofundadors. Els Germans: Pere Joan, Guillem Morey, Anastasi Borràs, Joan Planissi i els PP. Munar, Ginart, Pere Riera. D´aquest darrers: el P. Gaspar Munar, va ser el General q va firmar la Fundació a Río IV fa 75 anys. I 2 pares i un germà hi han dedicat anys de missió.

Aquí també vaig trobar flors fresques de Tots Sants. Els familiars i amics d´En Pere el tenen ben present.

He volgut escriure aquesta breu crònica perquè pens que aquets dies són de records i acció de gràcies per tot i tant que han fet els germans en la seva vida per l´Església, Congregació, germans...


joan arbona msscc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Convertir pàgina en PDF